Voimistelu

19.5.2011

Jasminille pronssia SM-kisoissa!

Pronssi maistuu!

Suomen Voimisteluliitto Svoli:n kaikkien voimistelulajien yhteiset SM-kilpailut käytiin 15.-17.4. Jyväskylässä. Mukana oli liiton kaikki 7 voimistelulajia ja tuhansia osallistujia eri seuroista ympäri Suomen. Kilpa-aerobicin SM-kilpailut käytiin 15.-16.4.11 AG1 ja AG2 -ikäluokissa sekä yli 18v. senioriluokassa. (AG1 ikäluokassa kilpailevat 12-14vuotiaat ja AG2 -ikäluokassa 15-17vuotiaat.) SM-kilpailuihin karsittiin osallistujat CUP2 -kilpailussa Valkeakoskella huhtikuun alussa. Kilpa-aerobicin SM -alkukilpailut käytiin perjantaina 15.4 ja alkukilpailun perusteella lauantain finaaliin pääsi 8 parasta urheilijaa joka sarjasta. Nokian Pyryn Jasmin Koskinen osallistui AG2 -luokan yksilösarjaan. Alkukilpailussa Jasminilla tuli muutamia pieniä virheitä, mutta hän sijoittui hienosti 3:ksi pistein 15,000 ja pääsi finaaliin. Finaalisuoritus meni Jasminilla lähes nappiin, vaikka edelleenkin tuli pieniä suoritusvirheitä. Ennakkosuosikkeja mitalisijoille olivat Turun Urheiluliiton Sonja Meisaari ja Nelli Nyberg. Loppukilpailu olikin tiukka; Sonja Meisaari voitti SM-kultaa pistein 16.85 ja Nelli Nyberg sijoittui hopealle pistein 16.75. Jasmin Koskinen saavutti upeasti SM-pronssia yhteispistein 15.95. Tämä oli todella merkittävä saavutus Jasminille, koska AG2 -luokassa on kova taso ja hän on vasta syksyllä noussut tähän luokkaan ikänsä perusteella. Jasminin kauden päätavoitteena oli päästä SM-kisoissa finaaliin, mutta hän ylitti tavoitteen mahtavasti! Viikkoa ennen SM-kilpailuja Jasmin kilpaili myös Turussa SM-sarjojen avoimissa kevätkilpailuissa, jossa hän sijoittui hienosti hopealle. Jasminin kevätkausi on sujunut todella nousujohteisesti ja hyvät sijoitukset antavat hänelle tärkeitä ranking-pisteitä. Tämän kevään rankingin perusteella Jasmin on valittu maajoukkueen Junnurinkiin seuraavaksi vuodeksi ja hänellä on nyt paremmat mahdollisuudet hakea osallistumisoikeutta myös syksyn kansainvälisiin kilpailuihin. Jasmin Koskista valmentavat Julia Koskinen, Maaret Koskinen, Mira Viitanen ja Jessica Ahlqvist.

Alkukilpailun tulokset:

Loppukilpailun tulokset: