Arkisto: 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011

12.3.2020

Jaoston päätökset sarjapaikkahaussa

Päätös hakea U20, U19 ja U17 -paikkoja

Pyry ry. jääkiekko on päättänyt hakea sarjapaikkoja U20, U19 ja U17 alkavalle kaudelle 2020-21. Päätös pohjautuu seurayhteisön pidemmän tähtäimen suunnitelmaan sekä tekemäämme alueen pelaajavirtakartoitukseen. Jääkiekkoliiton tammikuussa 2020 lanseeraama sarjajärjestelmäuudistus tarjoaa jatkossa entistä useammalle, nokialaisella pelaajapolulla harrastavalle, mahdollisuuden tavoitella paikkaa Nuorten Mestiksessä (U20) ja sitä kautta eteenpäin.

KAUSI 2020-21: (sarjapaikat vahvistetaan Jääkiekkoliiton kilpailuvaliokunnassa huhtikuussa)

U20 - kauden 2019-20 joukkue varmisti sarjapaikan seuraavalle kaudelle voittamalla alkusarjan jälkeen paikan 10 parhaan joukossa.

U19 - ylempi, uusi sarjataso. Uusittu sarjajärjestelmä tulee muuttamaan aiemmilta kausilta tuttuja rakenteita. U19 tukee loistavasti U20-toimintaa mahdollistaen tavoitteellisen, mutta kustannustehokkaan toiminnan. Meidän olosuhteiden ollessa seudun parhaat jää enää yksilöstä itsestään kiinni, eteneekö tämän jälkeen Nuorten Mestis -joukkueeseen.

U17 - ylempi, uusi sarjataso. Taso antaa hyvän mahdollisuuden siirtyä Nuorten peleihin nuoremmastakin ikäluokasta. Vertailtaessa Pyryn kuluneen kauden Nuorten Mestis -joukkueisiin toiminnan tasosta ei alkavalla kaudella tingitä. Joukkuevalmennuksen lisäksi yksilöiden kehittämisestä vastaa oma fysiikkavalmentaja sekä valmennuspäällikkö.

"U18:n taso (ent. B-Mestis) tulee muuttumaan merkittävästi alkavalla kaudella. On vasta viitteitä siitä, mihin sarjan taso tulee asettumaan. Nyt tärkein kriteeri hakupäätöksiä tehdessä oli suhteuttaa meidän joukkuetoiminta seuraavien vuosien harrastajamääriin. Hyviä yksilöitä on pelaajapolulla, mutta mikäli haluamme haastaa Liiga-seurojen akatemiajoukkueet, tarvitaan Nokialla enemmän määrää.

Nyt U19 ja U17 toiminnat antavat hyvän mahdollisuuden nokialaiselle pelaajalle. Yksilöiltä odotetaan kunnianhimoa, tavoitteellisuutta ja sitoutumista. Muutaman vuoden aikaikkunassa voi tapahtua paljon, mutta se on yksilöstä kiinni. Nyt siihen on mahdollisuus." - Teemu Lehtonen, jaoston pj

Lisätiedot kevään tapahtumista, valmentajanimityksistä ja avoimista harjoituksista mm. Uutiskirjeessä, jonka voi tilata alla olevasta bannerista.

Edellinen kuukausi Maaliskuu 2020 Seuraava kuukausi