Uinti

Arkisto: 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012

1.7.2013

Santeri Siiranen ui kaksi SM-pronssia

Nokian Pyryä edustava Santeri Siiranen voitti kaksi pronssimitalia 13-16 vuotiaiden nuorten kauden pääkilpailussa Ikäkausimestaruusuinneissa. Hyvinkään Sveitsin maauimalassa 50 metrin ulkoaltaalla 28.-30.6. uituun kilpailuun pääsivät valtakunnallisten ranking-tulosten 24 parasta uimaria kussakin lajissa. Kisoihin osallistui 465 uimaria 66 eri seurasta. Nokian Pyryä edusti kisoissa 4 uimaria ja Pyry sijoittui seurana sijalle 29.

Santeri ui 15-vuotiaiden poikien 100 metrin rintauinnissa kolmanneksi ajalla 1:10.55. Pronssia tuli myös 200 metrin rintauinnissa tasaisen taistelun jälkeen ajalla 2:36.43.

Ada Alajääskö ui hienosti pistesijan ja sijoittui kahdeksanneksi T15 400 metrin sekauinnissa omalla ennätysajallaan 5:37.41. Vilma Ryöti oli T14 sarjan 800 metrin vapaauinnissa 18. ajalla 10:37.09 ja Kiia Korsu oli T14 100 metrin rintauinnissa 18. ajalla 1:25.04.

Joukkueen mukana kisoissa ollut uimareiden valmentaja, Tomi Pystynen, on pitänyt harjoituksia ryhmälle noin 6 kertaa viikossa. Osa uimareista jatkaa vielä harjoituksia valmistautumalla ensi viikonlopun Nuorten SM-uinteihin.

Edellinen kuukausi Lokakuu 2020 Seuraava kuukausi