Arkisto: 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011

3.9.2021

U22 peruu sarjapaikkansa

U22-joukkue joutuu perumaan osallistumisen sarjaan kaudella 2021-22. Syynä pelaajamäärän romahtaminen.

Joukkue kärsi viime keväänä takaiskun seurasateenvarjon tekemässä linjauksessa, jonka seurauksena joukkue menetti U20 Mestis -sarjapaikan ja pakotettiin siirtymään U22-sarjaan. Pyry tavoittelee U20 Mestis -paikkaa jälleen keväällä 2022.

Samalla Pyry ei jatka yhteistyössä Tapparan seurasateenvarjossa.

"Erittäin harmillinen tilanne pelaajapolkumme kannalta. Alkavalla kaudella meiltä puuttuu ikäluokka, jonka olisi tarkoitus tukea niin edustuksen kuin myös Akatemia- ja M2 -joukkueiden toimintoja. Onneksi meillä on loistava tilanne U19-joukkueessa, joista kasvavien pelaajien varaan voidaan tehdä suunnitelmia jälleen ensi kevään hakuvaiheeseen.

Jatkossa pääsemme aidosti kehittämään nokialaista jääkiekkoa, sitä parhaiten edistävällä tavalla ja ilman, että identiteettiämme muovataan farmiseuraksi. Nokialaisen pelaajapolun on tarkoitus tuottaa volyymia, pitää harrastajat kiinni lajissa aikuisikään asti ja varmistaa, että lahjakkaimmat siirtyvät oikeaan aikaan haastellisimpaan ympäristöön.

Omasta puolestani kiitän U22 valmennusta ja niitä pelaajia, jotka keväällä sitoutuivat haastavissa lähtökohdissa joukkueen rakentamiseen. Nyt hengähdystauko, jonka jälkeen rakennetaan pohjat uudelleen. Eteenpäin." - Teemu Lehtonen, jääkiekkojaoston puheenjohtaja

Edellinen kuukausi Lokakuu 2021 Seuraava kuukausi