Arkisto: 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011

2.5.2021

U20 siirtyy U22-sarjaan

Pyryn U20 siirtyy kaudelle 2021-22 U22-sarjaan.

Sarjapaikkapäätöksen taustalla on mm. seurasateenvarjon linjaus. Aikaisempiin kausiin verrattuna joukkueen urheilulliseen toimintaan panostetaan jatkossa yhtä voimakkaasti, siitä merkkinä mm. viime Mestis-kauden valmentajien jatkosopimukset. Joukkue jatkaa yhteistyötä Edustuksen sekä II-divisioonan Akatemia-joukkueen kanssa.

"Jatkossa seuran tehtävänä on tunnistaa U22-ikäluokan ja sarjajärjestelmän potentiaali sekä joukkueen rooli pelaajapolullamme. Sarjan alkulohkot pelataan alueellisina, joka laskee merkittävästi harrastuskustannuksia.

Sarjatasolla ehkäistään myös alati kasvavaa drop out -ilmiötä. Aivan liian helposti ja aikaisin luovutaan tavoitteellisesta tekemisestä, mikäli aikuisten sarjojen portit eivät avaudu jo täysikäisyyden kynnyksellä. Jääkiekko on elämäntapa, jonka tulisi jatkua jokaisen pelaajan kohdalla pitkälle aikuisikään.

Paperilla urheilullisuus kokee sarjatason vaihtumisen myötä kolauksen, mutta täytyy huomioida, että ikäluokka antaa hyvän mahdollisuuden palata takaisin pelaajapolulle esimerkiksi raskaammankin armeija- tai kouluvuoden jälkeen. Joukkue toimii jatkossakin hyvänä ponnahduslautana eteenpäin puitteiden ollessa kunnossa, mutta on pelaajasta kiinni, kuinka mahdollisuutensa käyttää." -Teemu Lehtonen, jääkiekkojaoston puheenjohtaja

Joukkuetta valmentaa: JP Vuorinen, Arto Junnikkala, Mikko Jukkola (mv) ja Jacob Hyde (fys)

Kesäkauden harjoitukset ovat alkaneet. Lisätiedot jääkiekon etusivulta.

Edellinen kuukausi Lokakuu 2021 Seuraava kuukausi