Nokian Pyry

Arkisto: 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010

9.9.2018

Suomi – Unkari ja kaikki 11 palloa

Sori Pyry Soiri. Pienen siivun Ratinan stadionin valokeilasta vei lauantai-illan pelissä 8.9 myös Nokian Pyry. Aina ei voi voittaa – ei edes joka kerta, mutta joku kerta voi. Palloliiton arvonnassa jalkapallojumalat ja futiksen onnettaret potkaisivat Pyryn jalkapallopoikia onnenpotkulla. Niin aukesivat portit Huuhkaja-pelin hurmioon ja huutomereen kentän laidalla.

Pallopojiksi ja lipunkantajiksi Kansojen liigan otteluun valmistui noin kahden tunnin koulutuksella. Siihen kului hyvää läppää ja vähän huonompaa läppää, seremoniatreeniä, asemapaikkojen jakoa, asujen sovittelua ja sämpylätankkausta. Sen jälkeen olikin enää turha toivoa voivansa muuttua näkymättömäksi. UEFA:n haukankatseinen tarkkailija seuraamassa, miten ottelujärjestelyt sujuvat, 10 220 silmäparia ja televisiokamerat ympärillä.

Ensin tuli juhlallinen pönötysosasto. Suomen ja Unkarin lippujen kantaminen nurmelle, pelaajien marssiminen kentälle saattajien kanssa ja kansallishymnit. Lippujen viikkaamisshow jäi onneksi suurelta yleisöltä näkemättä. Se ei ehkä olisi kestänyt päivänvaloa. Mutta sitten pääsikin 14 Pyryn jalkapallojunioria ja 11 pelipalloa tositoimiin. Yksi pallo oli kentällä ja 10 pallopoikien hyppysissä.

Huuhkajat saivat illan aikana yhden pallon maaliin ja Pyryn pallopojat kosketuksen moneenkin palloon. Unkari tyytyi ihan vaan maalittomaan pallotteluun.

Onnea Suomi ja hyvä Pyry! Molemmat selvisivät kunnialla ja saivat nauttia jalkapallohuumasta parhaimmillaan.

Kuvia tapahtumasta täällä. Kuvaaja Pekka Rahkonen.

Edellinen kuukausi Marraskuu 2018 Seuraava kuukausi