Nokian Pyry

Arkisto: 2021 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010

5.9.2014

Pyymäki, Niemi ja Joki-Erkkilä Pyryyn, Palosesta uusi toimitusjohtaja

Pekka Palonen (vas.), Jarkko Pyymäki, Martti Hakkarainen ja Mika Niemi lehdistötilaisuudessa

Nokian Pyry vahvisti rivejään ehkä kaikkien aikojen kovimmilla hankinnoillaan Jarkko Pyymäellä, Mika Niemellä ja Juho Joki-Erkkilällä. Lisäksi edustusjoukkueen tausta-asioista vastaava Nokian Pyry Hockey Oy ilmoitti valinneensa uudeksi toimitusjohtajakseen Pekka Palosen.

Uusi toimitusjohtaja aikoo viedä organisaatiota kärsivällisesti eteenpäin

Elokuusta lähtien tehtävää hoitanut Palonen on nokialaiselle jääkiekkoyleisölle varsin tuttu henkilö. Hänet muistetaan keväällä 2012 päättyneeltä pelaajauraltaan Pyryn pitkäaikaisimpana kapteenina ja periksiantamattomana hyökkääjänä. Samaa asennetta häneltä odotetaan myös uudessa tehtävässään. Palonen on toiminut pelaajauransa jälkeen Pyryn jääkiekkojaoston puheenjohtajana ja seuran hallituksen jäsenenä.

Palonen aikoo viedä johtamaansa organisaatiota kärsivällisesti eteenpäin.

-Pyryssä on otettu viime vuosina kaukalon puolella isoja urheilullisia harppauksia eteenpäin ja viime syksynä perustetun osakeyhtiön on tarkoitus kehittää myös joukkueen muita toimintaedellytyksiä, Palonen linjaa.

Palosen mukaan tarkoituksena on jämäköittää ja selkeyttää tekemistä kaikilla sektoreilla. -Edessä on valtavasti töitä ja pitkä matka kuljettavana, mutta onneksi olemme jo aika hyvällä tasolla monessa asiassa, hän lisää.

-Aiomme jatkossa olla vielä entistä parempia yhteistyökumppaneita kaikille tukijoillemme ja tarjota yhä parempaa ja monipuolisempaa vastinetta saamillemme euroille, Palonen lupaa ja korostaa, että Pyry haluaa olla miellyttävä ja positiivisen julkisuuskuvan omaava yhteistyökumppani nokialaisille yrityksille.

Myös katsojia uusi toimitusjohtaja haluaa huomioida entistä enemmän.

-Aiomme kehittää ottelutapahtumiamme monella tasolla ja tarjota katsojille viihdyttäviä hetkiä Nokian jäähallissa. Uskon myös pelaamisemme olevan tulevalla kaudella päävalmentaja Pasi Saarisen johdolla loistavalla tasolla. On ollut hienoa huomata, että joukkueeseemme on pelaajilla halukkuutta liittyä. Tästä oivana esimerkkinä manageri Martti Hakkaraisen tuoreet pelaajakiinnitykset Jarkko Pyymäki, Mika Niemi ja Juho Joki-Erkkilä.

-Kahden viikon kuluttua alkaa todella mielenkiintoinen Suomi-sarja, Palonen päättää.

Kolme hyökkääjää tuovat mukanaan paljon osaamista ja kokemusta

Manageri Martti Hakkarainen oli tyytyväinen mies esitellessään uusia pelaajia.

-Joukkueen kokoonpano on sellainen, että voimme tosissamme tavoitella pudotuspelipaikkaa.

Pyryssä jo juniorina pelannut 32-vuotias Pyymäki on pelannut urallaan lähes 400 liigaottelua. Viime kaudella Mestistä Lekissä pelannut Pyymäki solmi Pyryn kanssa kauden 2014-2015 kattavan sopimuksen.

-Haluamme joukkueeseen paljon nokialaisia pelaajia ja Jarkon myötä saamme riveihin yhden todella kovan nokialaisen pelaajan, Hakkarainen kiittelee. Hän lisää vielä, että joukkue haluaa käyttää myös seuran a-junioreita ja olla viemässä nokialaista jääkiekkoa sitäkin kautta eteenpäin.

-Omilta junioriajoilta joukkueessa ainoa tuttu on Pylvänäisen Tomi, Pyymäki muistelee.

-Olen kuullut Pyrystä pelkkää hyvää ja hienoa huomata, että täällä yritetään viedä toimintaa eteenpäin. Joukkueeseen on ollut helppo liittyä mukaan ja tekeminen on todella hyvällä tasolla, Pyymäki lisää.

33-vuotias Niemi on pelannut 242 Liiga- ja 163 Mestis-ottelua. Lekistä Pyryyn siirtyvä hyökkääjä on allekirjoittanut kauden 2014-2015 kattavan sopimuksen.

Niemi tuo joukkueeseen kokemusta ja johtajuutta. - Kokeneempana pelaajana täytyy olla esimerkkinä nuoremmille, hän huomauttaa.

-Olen myös kuullut Pyrystä pelkkää hyvää ja innoissani tänne tulin. Valmentaja Pasi Saarinen pitää homman hyvin kasassa, Niemi listaa.

Jo viime talvena osan kaudesta Nokialla pelannut 29-vuotias Joki-Erkkilä palaa nyt takaisin Pyryn paitaan. Mestistä 249 ottelua pelannut Joki-Erkkilä on summannut Suomi-sarjassa pelaamissaan 69 ottelussa 93 tehopistettä. Joki-Erkkilä voitti kesällä Suomen paidassa Rullakiekon maailmanmestaruuden.

Pyymäen ja Joki-Erkkilän voit nähdä jäällä jo huomenna hyväntekeväisyysottelussa. Niemen debyytti on edessä myöhemmin.

Ei ajankohtaista tiedotettavaa tällä hetkellä.

Edellinen kuukausi Toukokuu 2022 Seuraava kuukausi